لوگو وب ساینا
طراحی سایت یا پیج اینستاگرام ؟
چکیده این مطلب
زمان مطالعه: دقیقه
102 بازدید

اگر نگاهی به کسب و کارهای اینترنتی هم بیندازیم، قطعا نمونه های موفق بسیاری از هر دو مورد می بینیم. اما سؤالی که همواره پرسیده می شود ، این است که برای کسب وکار من سایت بهتر است یا اینستاگرام؟!

اگر نگاهی به کسب و کارهای اینترنتی هم بیندازیم، قطعا نمونه‌های موفق بسیاری از هر دو مورد می‌بینیم. اما سؤالی که همواره پرسیده می شود ، این است که برای کسب وکار من سایت بهتر است یا اینستاگرام؟! در این مقاله می خواهیم در مورد مزایا و معایب وب سایت و پیج اینستاگرام صحبت کنیم و آن‌ها را باهم مقایسه می‌کنیم. در نهایت این شمایید که تصمیم می‌گیرید برای راه‌اندازی کسب و کارتان کدام یک را انتخاب کنید.

اگر شما قصد ایجاد و راه اندازی کسب و کار اینترنتی برای خود دارید، نباید به دنبال مقایسه، ترجیح و یا انتخاب بین اینستاگرام یا وب سایت باشید. اصولا مقایسه این دو از اساس کاری اشتباه و نادرست است. چرا که هر دوی اینها مکمل یکدیگر هستند. هرکدام دارای مزیت ها و معایبی هستند و ممکن است مزیت های یکی بیشتر از دیگری باشد، اما نباید با ترجیح یکی، کسب و کارتان را از قابلیت ها و مزیت های دیگری محروم کنید . حتی اگر مجموعه شما توان هزینه در شبکه های اجتماعی دیگر هم دارد ، ئیشنهاد می کنیم که در بقیه شبکه های اجتماعی نیز فعالیت کنید .

مزایای داشتن وب سایت

مالکیت وب سایت متعلق به شماست

خطر فیلترینگ و تحریم را ندارد

پایداری کسب و کار

مناسب برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ

اعتماد بیشتر مشتریان به وب سایت

اخذ گواهی اینماد و گواهی ساماندهی جهت اعتبار بخشیدن به وب سایت

صدور فاکتور و پیش فاکتور خودکار برای مشتری

داشتن سیستم حسابداری مجزا و ساماندهی شده

امکان مشاهده سوابق خرید و بازدید مشتری

امکان اطلاع رسانی سریعتر و بهینه تر به مشتریان

دسترسی سریع و منظم به محتوا یا محصولات بصورت طبقه بندی شده و مرتب

 

مزایای راه اندازی پیج اینستاگرام

رایگان بودن آن

عملکرد ساده آن

بخش بزرگی از کاربران از آن استفاده می کنند

اطلاع رسانی ساده به فالور ها

امکان اطلاع رسانی سریعتر و بهینه تر به مشتریان

می‌توانید با کاربران تعامل احساسی داشته باشید.

 

اما در کنار مزایای اینستاگرام معایبی نیز وجود دارد که آن را با وب سایت مقایسه خواهیم کرد، از جمله :

نداشتن مالکیت پیج و غیرفعال شدن این پلتفرم یا فیلترینگ

امکان هک شدن پیج و از بین رفتن تمام اطلاعات و زحمات

این مورد برای وب سایت ها ، هر چند کم ، اما ممکن است رخ دهد ، با این تفاوت که برگرداندن پیج اینستاگرام بسیار سخت و اکثر اوقات مقدور نمی باشد ، اما با یک طراحی اصولی وب سایت ، بازگردانی اطلاعات شما در کمتر ا یک ساعت امکان پذیر خواهد بود .

عدم امکان ویرایش سریع محصولات و قیمت و موارد مربوط آنها

فرض کنیم حدود 1000 محصول یا بیشتر در پیج اینستاگرام قرار داده ایم و می خواهیم آنها را ویرایش کنیم یا برخی از آنها مشخصاتشان تغییر کرده یا برخی دیگر موجود نیستند ، این کار در اینستاگرام بسیار زمان بر خواهد بود ، اما در وب سایت براحتی قابل انجام است .

عدم امکان پرداخت آنلاین در پیج اینستاگرام

عدم امکان دسته بندی و جستجو در محصولات و محتوای وب سایت

عدم امکان داشتن سیستم حسابدار ی خودکار و نمایش سوابق خرید

 

خب با این تفاسیر در این مقاله ، بصورت ضمنی اشاره شد که وبسایت خوب است و اینستاگرام بد ! اما هدف ما این موضوع نیست ، هدف بکارگیری هر ابزار در جایگاه مناسب است . بهترین و منطقی ترین راهکار ، داشتن وبسایت است و در کنار آن از مزایای مارکتینگ و برندینگ در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام و ... استفاده نماییم .

بنابراین اینستاگرام در جذب مخاطبین بیشتر، استفاده رایگان، برقراری ارتباط مستقیم با مشتری و استفاده آسان و … برتری دارد. ولی همان‌طور که اشاره شد هیچ‌کدام از شبکه‌های اجتماعی، امکانات، پایداری و اعتبار بالایی که سایت‌ها از آن برخوردارند، را ندارند.