لوگو وب ساینا
خطای 404 چیست ؟
چکیده این مطلب
زمان مطالعه: دقیقه
65 بازدید

خطای 404 زمانی رخ می دهد که صفحه ای از وب سایت شما که کاربر درخواست کرده در سایت شما موجود نیست. زمانی که کاربر آدرسی را در سایت شما تایپ می کند که این صفحه در سایت شما وجود ندارد و یا آدرس آن تغییر کرده ، با نمایش خطای 404 به کاربر نشان می دهد که این صفحه یافت نشد.

بارها زمان مراجعه به برخی وب سایت ها خطای 404 را در مرورگر خود دیده ایم . در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم خطای 404 چیست؟

خطای 404 زمانی رخ می‌دهد که صفحه‌ای از وب‌سایت شما که کاربر درخواست کرده در سایت شما موجود نیست. زمانی که کاربر آدرسی را در سایت شما تایپ می‌کند که این صفحه در سایت شما وجود ندارد و یا آدرس آن تغییر کرده ، با نمایش خطای 404 به کاربر نشان می‌دهد که این صفحه یافت نشد.

 

چگونه یک خطای 404 به وجود می آید؟

ارور 404 زمانی رخ می دهد که URL و محتوای موجود در آن حذف شده باشد یا سایت به URL دیگر منتقل شده باشد که اصطلاحا به این فرآیند ، انتقال دامنه سایت گفته می شود. اما دلایل دیگری نیز وجود دارند که می توانند منجر به این ارور شوند که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد:

آدرس اینترنتی (URL) یا محتوای آن حذف شده باشد.

نشانی اینترنتی یا همان آدرس اینترنتی بصورت صحیح وارد نشده باشد.

به مشکل خوردن سرور

نام دامنه مدنظر را نمی توان به IP با DNS تبدیل کرد.

نام دامنه ای که وارد کرده اید، وجود ندارد

 

تاثیر ارور 404 در سئو سایت

برای گوگل نمایش یک جستجوی صحیح به کاربر بسیار اهمیت دارد و اگر کاربر وارد سایتی شود و با خطای 404 مواجه گردد ، گوگل برای وب سایت طبق الگوریتم های خود افت رتبه را در نظر می گیرد .

وقتی شما اکثر URL سایت خود را تغییر می‌دهید کاربر پس از کلیک بر روی پست نمی‌تواند به مطلب اصلی دسترسی پیدا کند و با خطای 404 مواجه می‌شود. این مسئله موجب تأثیر منفی بر روی سئو سایت شما می‌شود و درنهایت کاربر نمی‌تواند از طریق جستجو نتایج گوگل مطالب وبسایت شما را پیدا کند.

 

نحوه رفع خطای 404 با تیم برنامه نویسی شرکتی که قرارداد طراحی وب سایت را با آن ها دارید است .

 

مقالات مرتبط