لوگو وب ساینا
واترمارک چیست؟
چکیده این مطلب
زمان مطالعه: دقیقه
89 بازدید

واترمارک یک متن یا یک تصویر (مثلاً لوگوی شرکت) است که روی یک تصویر قرار می گیرد و نشان دهندۀ کپی رایت و اعتبار اثر و نیز معرفی کنندۀ صاحب اثر است که بر اساس طراحی شما ، می تواند شامل اطلاعات تماس ، متن مهم یا سایر اطلاعات برای محافظت از محتوای بصری شما باشد..

واترمارک یک متن یا یک تصویر (مثلاً لوگوی شرکت) است که روی یک تصویر قرار می‌گیرد و نشان‌دهندۀ کپی‌رایت و اعتبار اثر و نیز معرفی‌کنندۀ صاحب اثر است که بر اساس طراحی شما ، می تواند شامل اطلاعات تماس ، متن مهم یا سایر اطلاعات برای محافظت از محتوای بصری شما باشد..

 

آیا علامت گذاری روی تصاویر همیشه ایده خوبی است؟

عکاسان و تولیدکنندگان محتوا عموماً در مورد ایده علامت های علامت تجاری اختلاف نظر دارند. هر فردی که تقریبا بتواند از فتوشاپ استفاده کند، می تواند با کمی تلاش علامت دیجیتال را حذف نماید، بنابراین برخی استفاده از آن را بی معنی می دانند. تعدای از افراد هم از واترمارک ها خوششان نمی آید آنها معتقدند که واترمارک از زیبایی و یکدستی عکس ها می کاهد .

اگر هدف شما این است که بینندگان با دیدن عکس هایی مربوط به کارتان شما را سریعتر پیدا کنند ، بهتر است از یک واترمارک با آدرس وب ، شماره تلفن یا آدرس شبکه های اجتماعی استفاده کنید. شما می توانید آن را بر روی هر قسمتی از تصویر قرار دهید ، و حذف آن سخت تر از واترمارک های علامت گذاری شده در گوشه است.

نکته : واترمارک (Watermark) ساده‌ترین روش برای حفظ اعتبار و نام ‌و نشان در دنیای وسیع اینترنتی و غیراینترنتی است.

مقالات مرتبط