لوگو وب ساینا
اینفوگرافیک چیست ؟
چکیده این مطلب
زمان مطالعه: دقیقه
56 بازدید

اینفوگرافیک (Infographic) ، به تصویری گفته می شود که در آن اطلاعات ، آمار و یا هرگونه دانشی در قالب تصویر را با استفاده از نمودارهای گرافیکی، چارت و سایر آیکون ها و تصاویر جذاب به کاربر ارائه گردد و هدف آن ساده سازی فهم اطلاعات پیچیده و یا جذاب نمودن ارائه اطلاعات می باشد. در واقع با این روش اطلاعات را در کوتاه ترین زمان و با روشی موثر به مخاطب انتقال می دهیم .

اینفوگرافیک (Infographic) ، به تصویری گفته می شود که در آن اطلاعات ، آمار و یا هرگونه دانشی در قالب تصویر را با استفاده از نمودارهای گرافیکی، چارت و سایر آیکون ها و تصاویر جذاب به کاربر ارائه گردد و هدف آن ساده سازی فهم اطلاعات پیچیده و یا جذاب نمودن ارائه اطلاعات می باشد. در واقع با این روش  اطلاعات را در کوتاه‌ترین زمان و با روشی موثر به مخاطب انتقال می دهیم .

90٪ اطلاعاتی که مغز ما دریافت می‌کند اطلاعات دیداری (بصری) است. پس به همین دلیل ، تصاویر را خیلی بهتر از نوشته‌ها به یاد می‌آوریم. همین موضوع است که استفاده از اینفوگرافی را جذاب می‌کند. اینفوگرافیک ها راهی هستند برای این که مطمئن باشید مخاطبتان اطلاعات را به یاد خواهد سپرد.

وقتی دانش مان را از طریق اینفوگرافیک به اشتراک می‌گذاریم نه تنها خود را به عنوان یک متخصص معرفی می‌کنیم ، بلکه اعتبار برند خود را نیز افزایش می‌دهیم. تحقیقات موردنیاز برای ایجاد اینفوگرافیک به زمان ، دانش و تجربه نیاز دارد. اینفوگرافیک به ما امکان می‌دهد تحقیقی را که به تنهایی انجام داده و جمع آوری کرده‌ایم، به صورت تصویری ارائه کنیم. مشتریان احتمالی توانایی ما در بیان یک داستان را با داده‌های بصری مشاهده می‌کنند و این موضوع به آن‌ها کمک می‌کند تا ما و شرکتمان را بشناسند، دوست داشته باشند و به آن اعتماد کنند.

 

 

مقالات مرتبط