لوگو وب ساینا
نقشه سایت چیست ؟
چکیده این مطلب
زمان مطالعه: دقیقه
89 بازدید

سایت مپ در واقع، فایلی است که لیستی از مهم ترین محتواهای موجود در سایت را در بر دارد تا خزنده های گوگل بتوانند به راحتی این محتواها را ببینند و ایندکس کنند. همچنین سایت مپ به موتورهای جستجو می گویند که کدام محتواها از بقیه مهم تر است.

سایت مپ در واقع، فایلی است که لیستی از مهم ترین محتواهای موجود در سایت را در بر دارد تا خزنده‌های گوگل بتوانند به راحتی این محتواها را ببینند و ایندکس کنند. همچنین سایت مپ به موتورهای جستجو می‌گویند که کدام محتواها از بقیه مهم‌تر است.

نقشه سایت ، یکی از مهم ترین گام هایی است که برای بهینه سازی محتوا و بهبود سئو سایت انجام می شود. گوگل با مشاهده سایت مپ یک سایت به شکل بهتری می تواند موضوع اصلی سایت را درک کند و همین امر به سئو سایت کمک بسزایی خواهد کرد.

موتورهای جستجو از نقشه سایت XML برای یادگرفتن ساختار سایت‌ها استفاده می کنند . پس قرار دادن URL صفحاتِ سایت در سایت مپ، ایندکس شدن سایت را تضمین می‌کند. کاربران این نوع سایت مپ را نمی بینند هدف از ساخت چنین مپی راهنمایی خزنده های گوگل است.

سایت مپ ها را می توان بصورت دستی یا اتوماتیک طراحی کرد . در روش دستی آدرس صفحه ، هر مقاله یا خدمات و محصولی که به سایت اضافه می شود را به سایت مپ اضاه می کنند که این کار بسیار سخت و زمانبر و با خطا روبرو است . اما با برنامه نویسی میتوان سایت مپ بسیار تمیز و مرتب و بروز را داشت ، بطوریکه هر زمان موردی به سایت اضافه شد، بصورت اتوماتیک وار ، لینک آن محصول یا خدمات در سایت مپ قرار گیرد .

مقالات مرتبط