لوگو وب ساینا
خطای 500 چیست ؟
چکیده این مطلب
زمان مطالعه: دقیقه
89 بازدید

خطای 500 معمولا با پیغام ارور http error 500 در مرورگر کاربر نمایش داده می شود که یکی از عمده خطاهای رایج و نامناسبی است که در هر سایتی ممکن است ، رخ دهد. این خطا در دسته خطاهای 5xx قرار دارد که مربوط به بروز خطا از سمت سرور یا همان هاست است.

خطای 500 معمولا با پیغام ارور http error 500 در مرورگر کاربر نمایش داده می‌شود که یکی از عمده خطاهای رایج و نامناسبی است که در هر سایتی ممکن است ، رخ دهد. این خطا در دسته خطاهای 5xx قرار دارد که مربوط به بروز خطا از سمت سرور یا همان هاست است.

شاید سوالی که در حال حاضر ذهن شما را درگیر نموده این باشد که چرا اصلا این خطا با یک عدد نمایش داده می‌شود؟ دلیل آن این است که خطا برای سرور قابل تشخیص نیست ، بنابراین با این نام نمایش داده می‌شود که خطایی در سرور رخ داده که سرور قادر به تشخیص خطا نیست و برنامه نویس باید با استفاده از روش‌هایی که برای برطرف کردن خطای 500 وجود دارد آن را برطرف کنید.

چرا این خطا اهمیت زیادی دارد ؟ خطای 500 باعث از دسترس خارج شدن سایت می‌شود ، همچنین موتورهای جستجو این خطا را تشخیص می دهند ، بنابراین برای حفظ سئو سایت و جلوگیری از تاثیر منفی این خطا بر روی امتیازی که از موتورهای جستجو داریم ، پس لازم است که سریعا نسبت به برطرف کردن خطای داخلی سرور اقدام کنیم .

نکته : هر زمان با این ارور در وبسایت خود مواجه شدید با پشتیبانی وب سایتتان تماس گرفته تا آنها نسبت به رفع خطا اقدام نمایند .

مقالات مرتبط