لوگو وب ساینا
تفاوت دامین و هاست چیست؟
چکیده این مطلب
زمان مطالعه: دقیقه
89 بازدید

اگر نام دامنه، آدرس وب سایت شما است پس میزبانی وب (هاست) خانه ای است که وب سایت شما در آنجا زندگی می کند. این کامپیوتر واقعی است، جایی که فایل های وب سایت شما ذخیره می شوند. این سرورها

اگر نام دامنه، آدرس وب‌سایت شما است پس میزبانی وب (هاست) خانه‌ای است که وب‌سایت شما در آنجا زندگی می‌کند. این کامپیوتر واقعی است، جایی که فایل‌های وب‌سایت شما ذخیره می‌شوند. این سرورها به‌عنوان یک سرویس توسط شرکت‌های میزبانی ارائه می‌شوند. شما برای ایجاد یک وب‌سایت به هر دو آن‌ها (نام دامین و هاستینگ) نیاز دارید. آن‌ها دو سرویس جداگانه هستند و می‌توانید آن‌ها را از شرکت‌های مختلف خریداری کنید.

پس Host می تواند تعیین کننده فضایی باشد که شما برای ذخیره سازی اطلاعات و فایل ها در اختیار می گیرید که می توانید آن را با توجه به نوع سایتی که ایجاد کرده اید، انتخاب و خریداری کنید.

درمورد دامین باید بگوییم که آدرس سایتی است که شما می توانید از طریق آن خودتان را به کاربر معرفی کنید.

اگر از دو شرکت جداگانه خرید کردید، شما فقط نیاز دارید تنظیمات نام دامنه خود را ویرایش کنید و اطلاعات نیم سرور (NS) ارائه‌شده توسط شرکت میزبانی خود را در پنل کاربری دامین خود در بخش مدیریت دامنه> تنظیمات DNS وارد نمایید.

 

امکان میزبانی نمودن دامنه توسط خود کاربران

کاربران می بایست به این امر توجه نمایند که خودشان نیز می توانند وب سایتشان را میزبانی نمایند. برای انجام این امر نیاز به یک سری امکانات و همچنین ملزومات است که از جمله مهمترین آنها می توان به این موارد اشاره نمود:

1- وب سرور: از جمله مهمترین وب سرورهایی که در حال حاضر استفاده می گردد و شما می توانید از آن بهرمند گردید، می توان به وب سرور Apache و همچنین IIS اشاره نمود.

2- IP : این ip می تواند از سمت شرکت isp در قبال دریافت هزینه آن در اختیار شما قرار گیرد.

3- توانایی و علم مربوط به مدیریت وب سرور .

4- اتصال دائم به اینترنت و غیره .

اما با توجه به این مطلب که اکثر کاربران توانایی فراهم نمودن امکانات فوق و همچنین اعمال مدیریتی یک وب سرور را ندارند، اقدام به تهیه هاست از شرکت های ارائه دهنده این سرویس می نمایند. در واقع این شرکت ها برای کاربران خود تمامی این امکانات را فراهم می آورند و به آنها دسترسی های لازم جهت انجام اعمال مدیریتی، که برای راه اندازی یک وب سایت نیاز است را می دهند. بنابراین تنها چیزی که کاربران می بایست نگران آن باشند این است که دامنه مورد نظرشان را به فضای میزبانی شرکتی که هاست خود را تهیه نموده اند متصل نمایند و سپس اقدام به طراحی سایت خود کنند. شایان ذکر است این شرکت ها با توجه به نوع سرویسی که به کاربران خود ارائه می دهند ،به تناسب اقدام به دریافت هزینه می نمایند.